Módní kolekce Gucci jaro/léto 2014
Módní kampaň Gucci pro období jaro/léto 2014.
Stejně jako jiné módní značky Prada, Alexander McQueen a další i Gucci, luxusní italská módní značka, představuje svou nejnovější módní kampaň pro období jaro/léto 2014.
Kampaň (již tradičně) nafotili fotografové Mert Alas a Marcus Piggott. Slavné módní duo fotografů pracovalo s minimalistickým interiérem a s jednotným pozadím v pulzující červené barvě. Tvářemi kampaně jaro/léto 2014, kterou navrhovala Frida Giannini, se stali modelové a modelky Amanda Wellsh, Elisabeth Erm, Tommaso De Benedictis a Luca Statscheit.
Gucci je světoznámá módní značka, která se vyznačuje jednoduchými a elegantními modely. Ačkoli Gucci vychází především z italské tradice, přesto se v nové kolekci pro jaro/léto 2014 nechává inspirovat Dálným východem, saténovými látkami a šaty či tuniky mají střih podobný kimonům. Stejná však zůstává jednoznačná filozofie značky, která se soustředí na nejvyšší úroveň zpracování od počátku až k finálnímu výrobku. Klade důraz na detail a také vysokou úroveň kontroly kvality.
V nové kolekci nechybí prolínání klasického s moderním, květinové potisky, geometrické vzory, pestré barvy ani provokativní průhledné síťované látky, tedy prvky typické právě pro módní ikonu Gucci.
V současné době Gucci vyrábí především kabelky (nejznámější jsou kabelky s bambusovými držadly), parfémy, hodinky (hodinky mají většinou luxusní kožené řemínky vyráběné z krokodýlí, ještěrčí, telecí či žraločí kůže), brýle, boty (kdo by neznal semišové mokasíny Gucci?!), dámské i pánské oblečení a doplňky jako kravaty, šperky nebo šátky. Ale jak tomu bylo v minulosti? Na to se podíváme blíže.
Historie módní značky Gucci
Módní značku Gucci založil v roce 1921 italský návrhář a obchodník Guccio Gucci (zdvojené G má značka dodnes v logu). Nejprve vyráběl kožené doplňky, které se stávaly originálnějšími a věhlasnějšími. V roce 1947 představil kabelku s bambusovými uchy, která dodnes patří k nejprodávanějším artiklům značky Gucci. V 50. letech Gucci uvedl své nezaměnitelné semišové mokasíny s kovovou přezkou.
Po jeho smrti v roce 1953 společnost převzal jeho syn Aldo a díky němu společnost začala vzkvétat. Aldo Gucci otevírá butiky v Paříži, Londýně i New Yorku. Koncem 60. let značka pronikla až na Dálný východ. Na konci 70. let se kvůli sporům v rodině (vedenými mezi bratry Aldo a Rodolfo) firma ocitla na hranici bankrotu. V roce 1979 Aldo představil kolekci doplňků Gucci Accessories Collection (GAC), která měla podpořit prodej v sektoru parfémů. GAC tvořily především menší doplňky jako kosmetické taštičky, pera a zapalovače, které byly podstatně cenově dostupnější než ostatní zboží společnosti. GAC byla ve světě dobře přijata a v prodeji předčila ostatní výrobky značky. Jenže kvůli tomu, že se rozšířila se po celém světě, ztratila svou exkluzivitu, neopakovatelnost a jedinečnost.
V 80. letech se firma Gucci změnila na akciovou společnost. Po Rodolfově smrti se společnost dostala z toho nejhoršího ven. Rodolfo odkázal svůj podíl ve firmě synu Mauriziovi, který spolupracoval s Aldovým synem Paolem. Zbytek rodiny ze společnosti odstoupil.
Do společnosti vstoupili návrháři, kteří pracovali pro Geoffreyho Beena a Calvina Kleina, dále mladý návrhář Tom Ford a umělecká ředitelka Dawn Mello, kteří znamenali novou inspiraci. Začátkem 90. let prošla značka velkými finančními těžkostmi, když omezovala výrobu a prodej GAC (jen prodejem GAC v USA získávala společnost každý rok 110 milionů dolarů). Maurizio Gucci po čase uznal, že není dobrým manažerem a ze společnosti odešel. Necelý rok poté jej následovala i Dawn Mello a uměleckým ředitelem se stal Tom Ford. Chtěl udat image společnosti nový směr. Dohlížel na chod všech sektorů společnosti – výrobu oděvů, doplňků i parfémů. Jeho cílem bylo nechat z původní tvorby Gucci to, co bylo nejkrásnější, a zmodernizovat to. Díky němu začala značka Gucci opět prosperovat.
Gucci dnes
Móda se prodává ve více než 400 obchodech po celém světě a hodnota firmy dosahuje mnoha bilionů dolarů. Značka Gucci navázala spolupráci také s filmem a automobilovým průmyslem a drží se stále na předních příčkách nejznámějších módních domů.